Islamic Clock

Islamic Calendar

Mengenai Saya

Foto saya
sy ernnyza blh pggil nyza..umur 18 thun..sentiasa hppy wlpun ada masalh.. ank yg terakhir dri 4 owng.. seowng yg mnja n kuat nagis.. hehheh..dlu aq ni happy skung pown happy gak tp dh kuang la..so tipah akan teman kan aq..

ShoutMix chat widget

Pengikut

Dikuasakan oleh Blogger.

kisah benar

Author: ernnyza cektipahkiyoot
Ahad, 5 Disember 2010
kisah ini mengenai seseowng..mmg sedih juga citenya..

   sewaktu aaku kecil aku tinggal dengan nenek aku..aku seronok bila di jaga oleh nenek.mak dan ayah sebik berkerja mencari duit untuk menyara kami sekeluarga.setiap hari minggu aku akan dijaga oleh mak dan ayah aku itu la time aku menghabiskan masa bersama adik beradik dan ayah dan mak.
   setelah umur ku mencecah 7 tahun mak aku mula menjaga aku..aku selalu bermain dengan abang-abang..kakak ku duduk asrama..setelah umur ku mencecah 12 tahun aku telah dirogol oleh abang ku.aku tidak memberi tahu sesiapa pun aku takut sebab time tu aku fobia sangat-sangat. aku mula tidak bertegur degan abang aku.aku tidak dapat nak memaafkan nya
    pada masa ini juga aku makin lama makin suka wat hal..bertahun-tahun aku manyimpan perkara ini dari pengatahuan mak dan ayah..sebab aku tak nak dia akan kecewa dengan apa terjadi keatas diri ku..di sebabakan hal ini juga aku semakin liar aku mula berkawan dengan lelaki yang ingin melepaskan nafsu sahaja..seolah-oleh jahil agama.sedang kan aku di didik dengan penuh kasih sayang dan segalanya..
    aku jadi begini disebabkan benda ini la..aku rasa aku tak sempurna,cacat dan gagal untuk menjadi perempuan diluar sana..kadang-kadang aku terfikir kenapa aku dilahirkan begini..tapi tak baik menghina apa yang allah telah lakukan keatas diri kita kan..ini mungkin dugaan kepada diri aku..
   aku juga telah ditemukan dengan pelbagai lelaki yang telah membuat aku lupe diri aku..dari sini aku sudah tidak dapat menilai lagi yang mana baik dan buruk..sedang kan umur ku telah mencapai 15 tahun.sepatutnya aku mula matang mungkin kematagan aku agak lambat..tapi aku terus terpesong dengan dunia luar ku.aku mula mencari kawan-kawan lelaki yang lebih ramai supaya aku puas dengan diri ku..bagi ku lelaki yang aku cari hanya untuk aku mengikis duit mereka.aku tidak pernah sayangkan mereka banyak janji manis aku terhadap mereka..padahal semunya hanya la palsu..
  selepas beberapa bulan aku berjumpa dengan seorang lelaki.masa itu umur ku 16 tahun aku berkenalan dengan seorang lelaki bernama amin aku memang sayang sangat dengan nya dan aku sangup bagi segala-galanya kepadanya.akhirnya aku ditinggal kan tanpa sebab dan berita.aku tetap tunggunya selama setahun lebih..
   di dalam setahun itu juga aku berkanalan seseorang lelaki bernama wan..pada mulanya hubungan aku dgn nya kawan biasa aja..makin lama makin rapat akhirnya aku dengan nya menamatkan hubungan persahabatan aku dengan couple..setiap malam dan setiap hari aku berjumpa nya sebelum aku tido..kami memang jarang mesej hanya call aja..
   setelah beberapa bulan hubungan aku dengan timbul la beberapa masalah sebelum huhugan aku dengan nya makin teruk aku masih ingat lagi last aku dating dia cakap "bie tak penah tipu sayang,sayang percaya la kat bie bie hanya ada sayang je janganlah disebabkan perangia bie dlu sayang jadi macam ni" aku tahu bahawa wan x pandia menipu aku..baginya hanya aku sorang je yang memahaminya..
    hubungan ku mula terputus sekarang ni aku hilang identiti dan mula rasa bisan dengan lelaki..bagi aku lelaki sume sama..aku mula bosan dengan diri aku dan sekeliling..hanya yg menemani ku "BOO,DOO DAN TIPAH" BOO DAN DOO 2 kura-kura aku.TIPAH lak dairi aku..tapi sekarang ini amin mula muncul kembali aku takut untuk merima nya kerana aku takut dipermainkan..aku pun tidak tahu ape yang harus aku buat..hanya boo,doo dan tiaph je paham aku..
    ini la hidup ku yang sekarang...

Catat Ulasan